Referat fra bestyrelsesmøde i Grundejerforeningen Strandvænget Bork    

Søndag den 18. februar 2024 kl. 10, hos Gitte Nr. 5

Deltagere: Gitte, Bjarne, Bent, Kurt, Catarina, Tove (referent). Fraværende: Mogens

  1. Regnskab 

Gitte fremlagde regnskab for 2023 til godkendelse. Hun uddybede punktet vedr. legeredskaber, hvor der er en samlet overskridelse i forhold til budget. Til gengæld har vi ikke brugt det budgetterede på vedligehold af stamvej og til arbejdsdagen, så vi lander samlet set på budget. Budgettet blev godkendt.

Gitte fremlagde ligeledes forslag til budget 2024 på niveau med sidste år. Budget til legeplads blev øget, så der er plads til at forny en af bord-bænkesættene. Derefter godkendt.

2.Planlægning af generalforsamlingen

Bjarne har bestilt Panorama til d. 23.3. kl. 10. Bestilling med ”endeligt” antal oplyses senest mandag d. 18.3. Martin forespørges om evt. dirigentrolle (Tove). Tove udsender indkaldelse med budget 24 og regnskab 23 senest 14 dage før generalforsamling med anmodning om tilmelding.

3. På valg til generalforsamlingen (Hvem er på valg?)

Kurt og Bent er på valg. Derudover er revisor på valg.

4. Bents forslag:

Sportspladsen Tromles: Ja, Bent aftaler egent tidspunkt med PJP/Leif,

hækken tyndes ud langs Strandvænget og fjordvejen: Langs Strandvænget JA – planlægges efter generalforsamling, Langs Fjordvejen: NEJ grundet Lokalplanen,

vejen slæbes: JA – efter behov, som vi plejer. Bent og Bjarne aftaler ved behov.

Stemmer imod legeredskaber: Noteret. Der er i bestyrelsen enighed om, at vi ikke planlægger mere i år, da vi allerede har et ufærdigt projekt fra sidste år.

5. Indkomne forslag.

1. Hus Nr. 45.Kontingentet til Grundejerforeningen forhøjes med kr. 500 årligt til fremover kr. 2.000. De husstande som deltager i grundejerforeningens årlige arbejdsdag (evt. flere arbejdsdage) får en reduktion i kontingentet på Kr. 500, således at kontingentet forbliver uændret for deltagere i arbejdsdage.

Forslagets fordele og ulemper, samt tekniske kompleksiteter blev drøftet. Det er bestyrelsens opfattelse, at der ikke vil komme flere til arbejdsdagen af den grund, og at det nemt kan komme til diskussion om graden af arbejdsindsats fra den enkelte ejer. Bestyrelsen finder nuværende opbakning til arbejdsdagen tilfredsstillende og ser ikke noget behov for denne opsplitning. Hvis forslagsstiller ønsker det på dagsorden, kommer det naturligvis det. Tove forespørger. (efterskrift 18.2.24: Forslagsstiller ønsker ikke punktet på dagsorden).

2. Sti Falen, Bork

Tove redegjorde for gårsdagens generalforsamling i foreningen Sti Falen, Bork. Der er nu samlet penge nok, til at projektet realiseres med eller uden belysning (afhængig af yderligere fondsmidler). På forsamlingen blev medlemskontingent på 1.000 kr besluttet for foreninger og virksomheder, hvilket giver stemmeret på generalforsamlingen. Der er fri mulighed for separat sponsorat uanset medlemskab.

 I forbindelse med fællesmødet med kommunen på lørdag vurderer Bjarne graden af opbakning fra de øvrige grundejerforeninger, og derefter besluttes det, om vi skal have det med på generalforsamlingen som et forslagspunkt eller ej.

6. Evt.

  1. Hvem skal stå for vedligeholdelse af vejen op til nr. 7? Vejarealet tilhører RKSK kommune, så det må grundejer drøfte med kommunen. Bent orienterer grundejer.
  2. Hegn langs Fjordvej ud for nr. 2. Da lokalplanen foreskriver, at der skal være beplantningsbælte ud mod Fjordvejen, skal vi respektere dette. Derfor meddeler Bjarne til nr. 2, at bevoksningen skal have lov at vokse op i højden igen.

3. Arbejdsdag bliver lørdag d. 17. august. Der afholdes bestyrelsesmøde ca. 14 dage før med arbejdstilrettelæggelse på dagsorden. Der er positiv stemning for helstegt pattegris igen.


Referat fra bestyrelsesmøde d. 10.2.2023. Mødet blev afholdt hos Gitte på nr. 5.

Deltagere: Bjarne, Gitte, Bent, Kurt, Mogens (suppleant), Catarina (suppleant) og Tove Kjeldsen (referent).
Kurt og Catarina deltog via Teams

1. Regnskab
Regnskab er godkendt og underskrevet af revisor. Den viser et underskud på 29.851 kr, idet vi har
investeret i udvidelse af legepladsområdet (ca. 50.000 kr.) i henhold til beslutning på
generalforsamlingen.
Diverse-posten rummer primært hjertestarter-service. Vores kassebeholdning er faldet til 122.000 kr.
svarende til 2.500 kr/hus.
Gitte fremlagde udspil til budget, som blev drøftet. Herunder klipning af brak/hegn, vedligeholdelse af
stamvej (som også rummer indkøb af mere grus), legeplads, hvor der medtages separat forslag om flere
legeredskaber til beslutning generalforsamlingen.
Budgettet blev derefter godkendt.

2. Planlægning af generalforsamlingen

  1. Panorama er bestilt lørdag d. 25.3. kl. 10.
  2. Dirigent overvejes (Bent).
  3. Catarina fremsender forslag til supplering af legeredskaberne senest d. 24.2. med henblik på beslutning på generalforsamling.
  4. Bjarne afklarer indkomne forslag med forslagsstillere (pkt. 5).
  5. Dagsorden færdiggøres og udsendes d. 24.2. – (senest 14 dage før)

3. På valg til generalforsamlingen

Bjarne, Gitte og Tove er på valg til bestyrelsen. Mogens og Catarina er på valg som suppleanter (ulige år).
Der er ikke valg af revisor i ulige år

4.

a. Vejen
Der er tilfredshed med den nuværende skrabning af grusvejen (PJP), men der er fortsat behov
for at oprense chikanerne efter skrabning. Der indkaldes ekstra hænder via Facebook, når
behovet er oprensning af chikaner (Bent/Tove).
Det har ikke været muligt at etablere chikaner over vejen med brandslanger med reglar inde i,
men der er stor effekt af de nuværende med den grundige oprensning, der blev foretaget i
forbindelse med arbejdsdagen. Så der vurderes ikke stort behov for at etablere
brandslangeløsningen

b. / Ukrudt ved hækken Legepladsen
Bent redegjorde for behov for renholdelse af vores nye hæk. Det blev aftalt, at Bent siger til, når
han finder at der er behov for renholdelse, så adviserer Tove på Facebook, at der er brug for
ekstra hænder til at hjælpe en times tid (hvis der altså er nok til det)

5. Indkomne forslag

a. Hækken udfor nr. 25 ved legepladsen, ønske om den kan klippes hver år i toppen, evt. ny hæk. Nr. 25.
Bjarne snakker med ejer vedr. vores lokalplan og krav om en given hækbredde omkring
legepladsområdet, men der er stadig mulighed for at reducere i højden efter nærmere aftale.
Det forventes, der findes en løsning allerede inden udsendelse af dagsorden, hvilket er
afgørende for, om forslaget skal med på dagsorden.
b. Stien ved bækken fra Klirevænget til Strandvænget, klip plus gangareal. Nr. 47.
Forslaget blev drøftet i henhold til lokalplanen: Stien ligger på vores fællesareal, men den er ikke
udlagt som en officiel sti – den er opstået som en trampesti, som efterfølgende er blevet
græsklippet med jævne mellemrum, men nu vælter træerne ind over stien og indimellem er det
noget smattet på stien. Ruten er meget brugt – både af os og beboere langs Klirevænget, så det
er meget relevant, at vi (især på Strandvænget) hjælpes ad med at kunne færdes på den.
Så lad os få drøftet på generalforsamlingen, hvordan vi får løftet denne opgave med frivillige eller som
en opgave på arbejdsdagen i år.

6. Evt.

Det fungerede tilsyneladende ok med on-line møde!

Referent,
Tove Kjeldsen d. 13.2.2023


Referat fra bestyrelsesmøde d. 29.1.2022. Mødet blev afholdt hos Gitte på nr. 5

Deltagere: Bjarne, Gitte, Kurt, Mogens (suppleant), Bent (suppleant) og Tove Kjeldsen (referent). Lars fraværende.

 

  1. Regnskab. Regnskab er godkendt og underskrevet af revisor.
    Der er et overskud på 22.000 kr – primært grundet lavere omkostning til vedligeholdelse af stamvej og arbejdsdag. Vores samlede beholdning er nu på ca. 150.000 kr., hvilket er højere end målet. Der er således plads til at få gjort noget ekstra ved legepladsen og måske vejen.
    Udgifter til negative renter og hjemmeside konteres under kontorhold.
    Forsikring – hvad dækker det? Gitte tjekker op
    Regnskabet blev gennemgået og derefter godkendt og underskrevet af bestyrelsen.
  2. Planlægning af generalforsamlingen.
    1. Panorama er bestilt til d. 26.3. kl. 10 med sædvanlig menu.
    2. Tove udsender indkaldelse senest 2 uger før.
    3. Dirigent: Da vores tidligere dirigent er fratrådt, skal vi forberede en efterfølger.
    4. Budgettet drøftet, herunder budget til vejen og legepladsen – se separate punkter herom. Endelig budget fastlægges, når Tove har indhentet oplysninger vedr. vej, legeplads og affaldstømning. Derudover blev det foreslåede budget godkendt.
  3. På valg til generalforsamlingen (Hvem er på valg?):
    På valg er Lars (31) og Kurt (15).
    Inger (1) og Anette (50) på valg som hhv. revisor og revisorsuppleant.
  4. Vejen/Legepladsen:
    1. Vejen:
      1. Kvaliteten af vedligeholdelsesarbejdet sidste år har været bedre, efter at vi har fået skrabt op imod midten. Der er kun skrabt én gang! Men der er stadig arbejde med nogle huller, som lappes af frivillige. Det blev aftalt, at Tove kontakter den lokale entreprenør PJP med henblik på tilbud på slæbning og tilbud på knust asfalt som supplerende belægning.
      2. Der er problem med aftræk/dæksel på vejen og stien mellem nr. 26 og 28, ved de nyplantede træer ved sportspladsen og midt på sportspladsen.
        Aktion:
        Bjarne kontakter kommunen vedr. spuling fra afløb mellem nr. 26 og 28 og måske brønden under græsset midt på sportspladsen.
    2. Legepladsen: Det foreslås, at legepladsområdet udvides og gradvis (år for år) bestykkes med relevant godkendt udstyr. Tove kontakter PJP vedr. tilbud på udvidelse af sandområdet med faldsand.
  5. Indkomne forslag (fra bestyrelsen):
    1. Hækken ved legepladsen: det blev aftalt, at vi i foråret udskifter bøgehækken med en anden, mere vandtålende hækplante som surbær (Aronia melanocarpa) eller paradisæble (malus sargentii). Bent indkøber de nødvendige planter (forventet 250 stk til ca. 8 kr/stk = 2.000 kr). Der indkaldes til arbejdsdag d. 9.4.22 fra kl. 9. (Tove inviterer). Overskuds-bøgeplanter fordeles bl.a. til vejtræer langs Fjordvejen.
    2. Indkøb af legeredskab: Vi mangler legeredskaber til de 6-12-årige på legepladsen. Vores egne familier benytter i stedet andre legepladser i området! Derfor blev det besluttet, at vi vil udvide det sanddækkede areal og bestykke med flere redskaber år efter år. Der nedsættes et underudvalg med interesse herfor efter generalforsamlingen.
  6. Eventuelt
    Henvendelse fra udlejningsbureau vedr. ambassadørrolle afvises. (Aktion: Tove)
    Langs Fjordvejen er der nogle store udgåede træer, som trænger til at blive fjernet. Træerne opmærkes af Bjarne, hvorefter Tove inviterer grundejere til at sanke dem til eget forbrug – alternativt vil de blive fjernet på arbejdsdagen.
    Et areal med selvgroede pil ønskes ligeledes fjernes. Bent og Bjarne aftaler nærmere.
    Marius Pedersen kontaktes vedr. tømningsaftale på legepladsen.

Referent,
Tove Kjeldsen d. 31.1.2022


Referat fra bestyrelsesmøde d. 8.5.2021. Mødet blev afholdt hos Tove på nr. 12.

Deltagere: Bjarne, Gitte, Kurt, Lars, Mogens (suppleant), Bent (suppleant) og Tove Kjeldsen (referent)

  1. Regnskab. Regnskab er godkendt af revisor. Regnskabet blev gennemgået og derefter godkendt og underskrevet af bestyrelsen.
  2. Planlægning af generalforsamlingen.
    1. Den fremsendte udkast til dagsorden godkendtes – der er ikke indkommet nogle forslag. Tove sørger for udsendelse søndag d. 9.5.
    2. Bjarne har lavet aftale med restauranten.
    3. Vilkår for forsamling: Vi må max. være 50 deltagere, hvilket vi normalt ikke er. Men vi fastholder tilmelding, så vi har mulighed for reduktion. Der gøres opmærksom på dette i indkaldelsen (Tove).
    4. Budgettet drøftet. Der er opbakning i bestyrelsen til at markere foreningens 25-års jubilæum i forbindelse med aktivitetsdagen. Mogens har i den forbindelse tilbudt at levere helstegt pattegris igen i år, hvilket bestyrelsen sætter meget stor pris på! Det blev besluttet at forhøje det foreslåede budget, så det kan rumme indkøb af klap-sammenborde og udskiftning af et af bord-bønkesættene. Derudover blev det foreslåede budget godkendt.
  3. På valg til generalforsamlingen (Hvem er på valg?):
    På valg er Bjarne, Gitte og Tove.
  4. Vejen/Legepladsen:
    1. Vejen: Kvaliteten af vedligeholdelsesarbejdet sidste år har ikke levet op til vores forventning. Det blev drøftet, om vi skulle skifte serviceleverandør, men efter nogen drøftelse blev det besluttet, at give nuværende udbyder en sidste chance. Gitte tager ved kommende bestilling en snak med ham om vores utilfredshed med sidste års vedligehold og forventning til at han kan løse opgaven. Vi har brug for hans råd til om hyppigere vedligehold til kunne forbedre kvaliteten væsentligt. Gitte skriver besked til bestyrelsen om, hvornår han kommer og slæber næste gang, hvorefter relevante bestyrelsesmedlemmer/-suppleanter dukker op for at snakke om vores konkrete forventninger til ham. Vi forventer som minimum at Bent skal kunne deltage.
    2. Legepladsen: Vippedyret skal monteres. Dette afventer Oles tilstedeværelse med ledningsfri vinkelsliber, hvorefter han kan kalde på hjælpende hænder. Aktion: Gitte
      Det aftaltes, at vi skriver: Max. 45 kg på vippedyrene i håb om, at der ikke overbelastes så meget. Aktion: Tove
  5. Indkomne forslag: Der er ingen indkomne forslag.
  6. 25-års jubilæum: Se pkt. 2
  7. Eventuelt
    Indgivelse af klage til kommunen vedr. vandafløb til vejen og nabogrunde blev drøftet. Sagen kører p.t. hos kommunen, og bestyrelsen har ikke noget opgave i den forbindelse

Referent,
Tove Kjeldsen  D. 13.5.2021


Referat fra bestyrelsesmøde 1-feb.2020

Mødet blev afholdt hos Kurt på nr. 15.

Deltagere: Bjarne, Gitte, Kurt, Anna Lisa, Bent (suppleant), Jørgen M. (gæst) og Tove Kjeldsen (referent)

  1. Regnskab. Regnskab er godkendt af revisor. Regnskabet blev gennemgået og de enkelte poster/konteringer blev gennemgået. Følgende blev udspecificeret:
  • ’Vedligehold af stamvej’ 9000 kr til 10 meter ekstra asfalt, mens den løbende vedligehold af vejen har været lavere end budgettet (samlet budget var 25.000 kr.).
  • ’Materialer / forplejning ak-dag’ – lidt over budget. Fjernelse af hegn og materialer til postkassehuset ligger også herunder (ca. 10.000 kr – tilbygning ca. 4.000 kr).
  • Legeplads er indkøb af nyt vippedyr, som endnu ikke er sat   endnu p.g.a. blød bund.
  • ’Diverse’ rummer bl. vedligehold af hjertestarter.

Det blev besluttet, at regninger, der sendes til grundejerforening, skal attesteres af den, der har bestilt/ købt, før de bliver  betalt.

Regnskabet blev derefter godkendt af bestyrelsen.

  Budget: næsten uændret. Nedenstående blev drøftet og besluttet:

Klipning af brak/hegn’: Bestyrelsen besluttede, at hegnsklipning kan spares i år. Til gengæld budgetteres 7.000 kr. til jordforbedring/fræsning omkring de nye bøgetræer og 1.050 kr. til nye træer. I alt 10.500 kr.

Vedligehold stamvej’: Stamvej vedligeholdelse øges til 25.000 kr., da vi skal have ekstra grus til stamvejen og stien til Klirevænget skal udbedres.

Konklusion: Samlet får vi et underskud på 14.200 kr i 2020, hvorved vores opsparing reduceres til 97.000 kr. Bestyrelsen foreslår på denne baggrund uændret kontingent.

  1. Planlægning af generalforsamlingen 28.3. Kl. 10.00 på Panorama. Der er indgået aftale med restauranten. Tove sørger for indkaldelse udsendes senest 3 uger før (2 uger i henhold til vedtægter).
  2. Formandsmøde d. 22.2.: Bjarne orienterede om indholdet på mødet. Det skal afklares på mødet, om det er vores tur næste år at afvikle mødet. Bjarne og Gitte deltager.
  3. På valg til generalforsamlingen (Hvem er på valg?) 28-03-2020:

På valg er Kurt og Anna Lise.

Suppleanter er på valg hver andet år (blev valgt i 2019). Men vi skal have suppleringsvalg, da Anna Lise er indtrådt i bestyrelsen i stedet for Jørgen, der har solgt sit sommerhus.

Valg til revisor og revisor-suppleant: der er valg hver andet år (lige år). Inger Schmidt er på valg som revisor. Revisor-suppleant: Anette Hansen (nr.50)

  1. Postkasser/hus

Der er fin tilslutning til ens postkasser i det nye hus. 43 har nu tilmeldt sig, 1 har frabedt sig. Der indkaldes til arbejdsmøder i februar og marts med henblik på at alt er på plads inden generalforsamlingen. Tove indkalder til ”Flise-dag” og  ”Monterings-dag”

Flisedag: lægge fliser (stabilgrus og sand på, fliser, lægter til montage, montere postkasser) lave sti til huset, sætte tagrender på

Monteringsdag: sætte skillevæg op, sætte brædder på til at skrue postkasserne på.

Postkasserne er købt og klar med numre.

Der udleveres nøgler i forbindelse med generalforsamlingen. Derefter gemmes nøgler i skuret, så alle bestyrelsesmedlemmer kan udlevere nøgler til dem, der ikke kommer til generalforsamlingen. Tove orienterer herom på mail.

I forbindelse med indkaldelse til generalforsamlingen adviseres om, at den gamle poststander vil blive fjernet umiddelbart efter 1. maj, hvorfor grundejere bedes fjerne deres postkasser inden da.

  1. Vejen:

Blev drøftet i forbindelse med budgetlægning. En sammenligning af tilbud om serviceaftale fra foråret 2019 med vores aktuelle budget viste, at vi med samme forudsætninger kan gennemføre vedligeholdet billigere selv. Derfor fastholder vi egen vedligehold.

  1. Indkomne forslag:
  1. Forslag fra Foreningen Bork Havn med anmodningen tilskud til etablering af skaterampe ved stejlepladsen. Et projekt til 328.000 kr, hvor der er bevilget LAG-midler, givet støtte fra Nordea og Feriepartner. Flere af vore nabo-grundejerforeninger har støttet projektet med ca. 50 kr/medlem.

I lyset af den opbakning, som vi også har modtaget fra de andre i forbindelse med gen-etableringen af Kalmar-broen indstiller bestyrelsen til at vi fra Strandvænget bidrager med 50 kr/medlem.

  1. Der er ikke indkommet yderligere forslag til behandling
  1. Eventuelt

Der er indkommet forslag til renskrivning af vedtægter med de senere vedtagne ændringer, og derefter sætte på hjemmeside. Tove iværksætter.
Der inviteres til arbejdsdage med følgende temaer: Postkasser flisemøde d. 8.2. Kl.10-16 og Postkasseopsætning d. 7.3 kl. 10 4-5 personer. Træplantning senere på året. Indkaldes på tidspunkt, hvor vejret tillader arbejdet.

Referent,

_______________________

Tove Kjeldsen d. 3.2.2020


Referat af bestyrelsesmøde 2. febuar 2019

Bestyrelsesmødet 2.februar hos Gitte, med til mødet var, Bjarne, Kurt, Jørgen, Gitte, og Bent

Regnskabet blev underskrevne og er klar til udsendelse, budgettet blev fremlagt og er klar til godkendelse på generalforsamlingen

Generalforsamling er planlagt til 30. Marts kl. 10 på Panorama

Fællesmødet (Formandsmødet) er den 23. Februar i Bork hallen, Strandvænget deltager Bjarne +meget gerne en mere.

På valg til bestyrelsen er Bjarne, Tove og Gitte, begge suppleanterne, Annalise og Bent er på valg da det ulige år.  Revisor skal på valg, Inger som er suppleanten foreslås valgt, vi skal så have en ny suppleant valgt.

Postkassehuset forventes påbegyndt iforåret, der er blevet fældet træer og ny hæk er plantet, der var dejligt at der kom mange for at give en hjælpende hånd. Evt. indkøb af Postkasser.

Jeg vil lige prøve at finde ud af hvad vi skal bruge af træ til vores postkassehus.

Vejen vil blive holdt på samme måde i år, der var et forslag (fra Bent) om at lade Entreprenør NJ. Allerslev overtage pasningen af vejen, men med en pris på 13.500 kr. ex. moms fravalgte vi tilbuddet.

Der er indkommet forslag, om

10m. asfalt ud mod Fjordvej, forberedelse og asfalt pålagt  Vil koste 20.000 kr. ex. moms.

Jørgen vil lige hører kommunen om de evt. vil lave asfalten på vores vej, i forbindelse med at de skal reperaere deres vej ud for Strandvænget , med brugerbetaling af vores del.

Ændring  af vejbumpene på Strandvænget, der er lagt en prøve ud for nr. 5

Bent havde et forslag om, indkøb af en hækklipper så man kunne klippe hækkene hvert år, så man ikke behøvede at få klippet i højden andet end hver 4. år.

Indkøb af et legeredskab
Fælles indkøb af Postkasser efter tilbuddet

Der er kommet et takke brev , om vores bro.

Bjarne


Referat fra bestyrelsesmøde i ejerforeningen Strandvænget, Bork Havn, d. 16. april 2016 på Strandvænget 19.

Deltagere: Bjarne, Gitte, Jørgen, Bent (suppleant) & Tove, Afbud fra Lisbeth

Dagsorden: Bemærkninger: Referat:
1.        Konstituering af bestyrelsen   Formand: Bjarne

Næstformand: Lisbeth

Kasserer: Gitte

Sekretær: Tove

Menig/vejformand: Jørgen

2.        Orientering Vedr. bro-indvielse senere på dagen Feriepartner har sponsoreret 1 ks. Øl og 1 ks. Sodavand til indvielsen
  Nøgle til redskabsskuret Alle tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer fik udleveret nøgle til redskabsskuret
3.        Hjertestarter Gitte har talt med EnergiSyd – de vil ikke sponsorere strøm til opvarmning.

Gitte tilbød, at den opsættes i deres carport i stedet.

Bestyrelsen besluttede, at hjertestarteren opsættes i Gitte og Oles carport på Strandvænget.nr. 5.

Gitte har ansøgning hos trygfonden vedr. tilskud til apparatet.

Hun undersøger ligeledes mulighed for er brugerkursus for interesserede

4.      Vej-forbedring Materiale vedr. alternativ vedligehold er endnu ikke modtaget fra Gunnar Vedligehold af vejen fortsætter indtil videre som hidtil planlagt. Jørgen er i gang med et forsøg i østenden af vejen. En sådan løsning vil koste mere end vi har budgetteret i år
5.     Eventuelt   Forberedelse af arrangementet med indvielse af broen kl. 14.

Bjarne overdrager rettighed til vores hjemmeside til Tove.

Referent Tove


Referat  fra møde: Ny bro, ved  Strandvænget                         19-12-2015

Gitte havde indkaldt til møde angående ny bro ved legepladsen
Deltagere: Hyttebyen, Borkhavn, Lærkevænget-Vibevænget, Falen, Strandvænget

Der blev fremlagt 3 forslag  på en ny bro.

En træbro fra Annebergs Limtræ a/s  Lunde, Nørre Nebel
En stålbro på limtræsvanger fra Kim Tømrer og Snedkerfirma  a/s  Nr. Bork
En stålbro med varmegalvaniserede trin fra Outrup  vvs aps

Det var et tilbud fra Outrup vvs, alle var mest stemt for. vi skal dog have et nyt tilbud herfra,
da vi gerne vil have trætrin på broen.
Forventer at der kommer et nyt tilbud først i januar 2016.
Vi vil herefter holde et nyt møde på Strandvænget 5
Vandlauget  skal orienteres om de rør vi fjerner(fra den gamle bro). Og hvordan den ny
bro bliver forankret.

Referent
Bjarne Nielsen


Bestyrelsesmøde

Dagsorden bestyrelsesmøde 8.2.15 kl. 9.30 på Strandvænget 25:

Til stede:  Gunnar, Jytte, Gitte, Jørgen, Bjarne og Bent

Dagsorden:                                              Bemærkninger:                                                           Referat:

1.        Godkendelse af regnskab Bestyrelsen godkender og underskriver regnskab. Regnskab blev godkendt
2.        Vejen Vejen er noget slidt efter vinteren. Er det en forårsopgave? Vejen blev diskuteret. Problemer med vand  på vejen.Nogle steder  meget.Vi skal have nyt grus på vejen
3.        Kalmarbroen Vi har ikke hørt noget fra øvrige grundejerforeninger. Skal vi have det med på fællesmødet i uge 8? Vi aftalte  at tage det med til fællesmødet i uge 8Gunnar  kontakter den lokale smed. Så vi ved hvad det løber op i.
4.        Afvanding Kan vi gøre mere end opfordre grundejere til at lede vand i afløb? Personlig henvendelse? Prøver at kontakte kommunen igen
5.        Græsslåning Kurt har desværre valgt at stoppe med græsklipning for foreningen. Bent Clausen har tilbudt at efterfølge Kurt. Skal vi tage imod tilbuddet fra Bent? Det bliver Bent Clausen der overtager opgaven  med at slå vores græs
6.        Postkasser Der er foreslået, at vi sætter nye postkasser op og renoverer væggen til arbejdsdagen i august. Skal vi lave et forslag til generalforsamlingen? Det venter vi med til næste år
7.        Generalforsamlingen Planlægges. Generalforsamlingen bliver den 28 Marts
8.        Bork Avisen Hvordan kan vi som grundejerforening bruge dette fine tiltag i lokalområdet? Ser på det
9.        Forsamlingshus i Sdr. Bork Kan vi som grundejerforening bruge dette fine tiltag i lokalområdet? Ser på det
10.     Indkomne forslag Grundejernes indkomne forslag drøftes. Forhøjelse af  kontingent  fra kr1200 til kr1500Ændringsforslag til §5 generalforsamlingen offentliggøres via mail og  på vores hjemmeside
11.     Her-og-nu-opgaver Er der nogen vigtige akutte opgaver? Man må godt hjælpe med at lappe huller på vejen
12.     Eventuelt   Arbejdsdagen er den 15.aug.

Referent Bjarne

17. juni 2014 · Write a comment · Categories: Ikke kategoriseret (Edit)

Dagsorden bestyrelsesmøde lørdag d.14.6.14 hos Gunnar kl. 10.00
Deltagere: Jørgen, Jytte, Bent Clausen (suppleant) og Gunnar

1. Konstituering
2. Vejen
3. Opgaver til arbejdsdag
4. Hækklipning på private grunde
5. Evt.

Refererat af mødet:
Ad. 1
Jytte blev valgt som næstformand. Øvrige medlemmer genvalgtes og bestyrelsen ser således ud:
Formand: Gunnar
Næstformand: Jytte
Kasserer: Gitte
Sekretær: Bjarne
Medlem: Jørgen
Suppleanter: Tove og Bent
Ad. 2
Vi synes vejen holder godt og de reparationer, Jørgen har lavet er fine. Jørgen foreslog at vi skal investere i en vejskraber således at vi selv kan skrabe vejen og på den måde lave billigere vej, når det er nødvendigt. Jørgen har snakket med Kurt om han vil trække skraberen efter sin traktor. Det vil godt kunne lade sig gøre især i tørre perioder, hvor tromlen af vejen er overflødig. Vi vil drøfte dette forslag hen over sommeren og se det an, inden vi tager stilling til det.
Ad. 3
Opgaver til arbejdsdagen er følgende:
Reparere vej (rive grus m.m.), rense kloakker, drøfte renovering af postkasseanlæg, pæle op ved chikaner, male legetårn. Derudover vil der sikkert være lidt klipning af buske og hække på grønne områder.
Ad. 4
Vi drøftede mulighederne for at få grundejerne til at sørge for at klippe egne hække ind til eget skel, så de ikke generer gående og cyklende. Især på den øverste sti til Rylevænget.
Referent Gunnar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *